Saturday, January 03, 2015

Hidup

Assalamua'laikum :)


MPH SACC
RM25

Kalau diberi peluang untuk satu hajat.
aku pilih untuk membaca

fikiran orang lain.

Maka paranoia ini akan hilang.
tapi tak mungkin hilang.

Sebab mustahil akan timbul satu rasa
Kepuasan. 


Aku tak tahu bila masanya aku dah mula rasa boleh terima satu perasaan baru yang dipanggil sarcasm. Mungkin dengan itu rasa lama aku untuk mudah terasa dengan orang lain hilang.
Mungkin. 


Sarkastik menukar diri aku dengan memahami macam-macam ragam. Ada yang mudah diterima dek akal dan jiwa raga, ada yang rasa macam nak pulas dan hempas saja. 

Catatan Mat Luthfi bawak aku untuk meneroka tentang hidup. 
Ia membuka mata aku tentang kebahagiaan, kesusahan dan kesemuanya.
Hidup kita yang berbeza namun tetap ada satu tujuannya walau menular jauh ke mana pun.

Menuju Tuhan kita. 


Ada patah-patah kata yang bagi aku kurang bunganya, tapi kaya rencahnya. 
Ada patah-patah kata yang mudah tapi indah.
Ada patah-patah kata yang bermadah tapi menusuk payah.

Ahhh.
Aku pun kurang pasti apa dapatannya. 

Sebagai peneman sebelum tidur, 
aku percaya buku ini mampu mendominasi jiwa
Melankolik pada gaya.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hidup kita berbeza.
Cara pun tak sama. 
Walau adil belum tentu saksama. 
Tapi ia bukan pada Tuhan kita. 

Aku ingin hidup
Bukan pada rupa dan harta
Tapi pada hati yang sentiasa berdegup 
Pada apa yang tercipta. 






No comments: